Η Υπηρεσία Εμπορίου του ΥΕΕΒ είναι έτοιμη να προχωρήσει σε ενημερωτικές καμπάνιες σε νέες και υφιστάμενες αγορές
Η κατοχύρωση του χαλλουμιού ως προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία και υλοποίηση μίας ολοκληρωμένης καμπάνιας από την Κυπριακή Δημοκρατία για την προώθηση και προβολή του κυπριακού παραδοσιακού τυριού ως ποιοτικά αναβαθμισμένου (premium) προϊόντος στις αγορές του εξωτερικού.
Η κα Νατάσα Πηλείδου, ως η καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργός για θέματα εμπορίου και βιομηχανίας, παρουσίασε σήμερα, Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022, το «Σχέδιο Δράσης 2022-2024 για την περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας της κυπριακής βιομηχανίας χαλλουμιού». Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στην οποία προσκεκλημένοι ήταν o Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, στελέχη του ΚΕΒΕ και της ΟΕΒ, καθώς επίσης εκπρόσωποι του κλάδου, έγινε η επίσημη παρουσίαση της εξειδικευμένης ιστοσελίδας halloumi.cy, η οποία αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (ΥΕΕΒ) με στόχο να αποτελέσει ένα από τα εργαλεία ενημέρωσης εισαγωγέων και καταναλωτών στο εξωτερικό για το χαλλούμι.
«Η διαδικασία για την κατάρτιση υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης», εξήγησε η Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, «ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια στο πλαίσιο μελέτης του Υπουργείου μας για την προώθηση των κυριότερων εξαγωγικών προϊόντων της Κύπρου, ένα εκ των οποίων είναι βεβαίως το χαλλούμι. Οι εισηγήσεις που λάβαμε για ενίσχυση του brand του χαλλουμιού ως ΠΟΠ, κυρίως με τη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης καμπάνιας με στόχο την επανατοποθέτησή του ως premium προϊόντος και για εδραίωσή του στο χώρο της υψηλής γαστρονομίας, μάς οδήγησε αρχές του έτους στον καταρτισμό της επικοινωνιακής μας στρατηγικής. Ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσης το οποίο σήμερα παρουσιάζουμε».
Όπως επισήμανε η κα Πηλείδου, η ολοκλήρωση του Σχεδίου Δράσης δημιουργεί πλέον τις προϋποθέσεις για έναρξη των διαδικασιών για υλοποίησή του, μέσα από ποικίλους τρόπους επικοινωνίας και προβολής, όπως για παράδειγμα ενημερωτικές καμπάνιες μέσω των εμπορικών κέντρων του ΥΕΕΒ που εδρεύουν σε 14 χώρες και καλύπτουν συνολικά 42 αγορές. Επιπλέον θα καταχωρούνται διαφημίσεις σε εξειδικευμένα έντυπα και εκπομπές, θα γίνονται αναρτήσεις στα social media, θα διασυνδέεται το προϊόν με διεθνείς προσωπικότητες της γαστρονομίας κ.ά., με στόχο:
Η ιστοσελίδα halloumi.cy, η οποία ανέφερε η κα Πηλείδου είναι διαθέσιμη στην παρούσα φάση στην αγγλική, κινέζικη, ιαπωνική και αραβική γλώσσα, ώστε να απευθύνεται στις νέες αγορές στις οποίες υπάρχουν μεγάλες προοπτικές για διείσδυση, αποτελεί ένα από τα εργαλεία προβολής του χαλλουμιού. Ο επισκέπτης μπορεί να ενημερωθεί για την ιστορία του χαλλουμιού, για την προστασία του ως ΠΟΠ και εμπορικού σήματος, για τα συστατικά και τη θρεπτική του αξία, για το πώς καταναλώνεται και για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί ως πρώτη ύλη στη μαγειρική κλπ. Η ιστοσελίδα πληροφορεί και όσους ενδιαφέρονται να εισαγάγουν χαλλούμι στη χώρα τους για τους δυνητικούς συνεργάτες τους, καθώς συμπεριλαμβάνει και το Μητρώο Δικαιούχων Χρήσης και ένδειξης ΠΟΠ «Χαλλούμι (Halloumi) Hellim», τον κατάλογο δηλαδή με όλους τους παραγωγούς που έχουν λάβει έγκριση για να παράγουν χαλλούμι.
Σήμερα το χαλλούμι εξάγεται σε περισσότερες από 50 χώρες, με κύριες αγορές εξαγωγής το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σουηδία, τη Γερμανία, την Αυστραλία, την Αυστρία, τη Δανία και την Πολωνία. Οι έξι αυτές αγορές συγκεντρώνουν το 81% των συνολικών εξαγωγών χαλλουμιού διεθνώς. Αξίζει να αναφερθεί ότι από το 2016 έως το 2021 οι εξαγωγές χαλλουμιού σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό πέραν του 30%.